Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Busreis met JongKatholiek naar ontmoeting met paus Franciscus in België zit vol

Busreis met JongKatholiek naar ontmoeting met paus Franciscus in België zit vol

De busreis die JongKatholiek organiseert naar België, voor het evenement met paus Franciscus ‘Hope Happening’ zit vol. Projectleider Zaklina Melis van JongKatholiek laat weten dat aanmelden niet meer mogelijk is.

Met de titel ‘Hope Happening’ organiseert de Belgische bisschoppenconferentie van 26 tot 29 september 2024 in Brussel een grote ontmoeting voor jongeren. Het evenement is tweetalig en veel jongeren uit Nederland nemen onder meer met JongKatholiek deel aan deze bijeenkomst. Ook vanuit bisdommen en parochies worden busreizen georganiseerd.

Bij aankomst in Brussel nemen de jongeren deel aan verschillende activiteiten, zoals de Walk of Hope, Circle of Hope, Prayer of Hope en Music of Hope. Het programma begint op zaterdag 28 september om 10.00 uur en het hoogtepunt van het weekend is de eucharistieviering met paus Franciscus op zondag 29 september om 10.00 uur. Na afloop van de heilige mis vertrekt de bus om 15.00 uur weer naar Utrecht.

De aanmelding voor de JongKatholiek-bus is definitief gesloten en nieuwe aanmeldingen worden ook niet meer in behandeling genomen.

Tags: ,