Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Symposium 18 oktober: ‘Missie en Bijbel’ met onder anderen bisschop Liesen

Symposium 18 oktober: ‘Missie en Bijbel’ met onder anderen bisschop Liesen

Op vrijdag 18 oktober 2024 houdt Missio Pauselijke Missiewerken in samenwerking met Tilburg School of Theology (TST) een symposium met als thema ‘Bijbel en Missie’. Op dit symposium staan twee vragen centraal: Wat is vanuit Bijbels perspectief essentieel voor een missionaire houding? En, in samenhang met deze eerste vraag, op welke manier kan de Bijbel functioneren in een missionaire aanpak?

De sprekers, onder wie mgr. dr. J. Liesen, bisschop van Breda, verkennen het thema ‘Missie en Bijbel’ vanuit verschillende invalshoeken. Zij diepen dit verder uit en willen de deelnemers inspireren met onder meer concrete handreikingen voor de missionaire praktijk van alledag in de parochie. De voertaal is zowel Nederlands als Engels. Van de Engelstalige lezingen zal een Nederlandse samenvatting voorhanden zijn.

Behalve mgr. Liesen spreekt prof. dr. Núria Calduch, professor Oude Testament aan de Gregoriana Universiteit te Rome, gastprofessor aan het Pauselijk Bijbel Instituut te Rome en secretaris van de Pauselijke Bijbelcommissie. Verder verzorgt ook pater Dinh Anh Nhue Nguyen, secretaris-generaal van de Pauselijke Missionaire Unie te Rome en professor aan de Gregoriana Universiteit een lezing.

Bericht en afbeelding via bisdom Breda.

Tags: ,